ثبت شرکت



ثبت یک شرکت بر روند اقتصادی دفاتر تجاری بسیار تاثیر گذار بوده و باعث اعتبار بخشی به آن می شود. عملیات ثبت ضامن تعهدات، اعتبار و حق و حقوق افرادی است که با آن در ارتباط می باشند، مانند کارمندان و حتی مشتریان! بنابراین ثبت یک شرکت بر ارزش و هویت آن افزوده و باعث سودآوری بیشتر فعالیت شما در آینده می شود.


 
 
شرایط ثبت شرکت را باید با توجه به شرکت انتخابی خود در نظر داشته باشید. با توجه به قوانین وضع شده، تمامی فعالیت های اقتصادی که به صورت شراکت صورت می گیرند، نیازمند ثبت یک شخصیت حقوقی می باشند. ثبت یک شرکت به دو دسته تقسیم می شود: •شرکت های تجاری نوعی شرکت است که زیر نظر قوانین تجاری تشکیل می شود و هدف از تاسیس آن سود دهی و تقسیم آن میان اعضا می باشد. تمامی فعالیت ها در این نوع شرکت در رابطه با امور بازرگانی و تجاری صورت می گیرد. •شرکت های مدنی در این شرکت شاهد مشارکت و سهیم بودن تعدادی مالک در یک مال مشترک هستیم. این شرکت متفاوت از شرکت تجاری است.
سامانه ثبت شرکت توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به منظور پوشش خدمات رسانی به طیف وسیعی از مراجعه کنندگان طراحی شده است. این سامانه آماده ارائه خدمات به افراد حقیقی و حقوقی در زمینه ثبت می باشد. سایت ثبت شرکتها به آدرس irsherkat.ssaa.ir در دسترس تمامی اشخاص قرار دارد. شخصیت های حقیقی می توانند با مراجعه به این سامانه نسبت به ثبت خود اقدام کنند و تمامی مراحل آن را به صورت آنلاین و غیرحضوری، تا مرحله انتشار روزنامه جلو ببرند.
ثبت شرکت سهامی خاص می تواند یکی از راه های اعتبار بخشی به شرکت های در حال فعالیت باشد. علاوه بر آن باعث گسترش فعالیت های شرکت و سود آوری بیشتر می شود. در این نوع شرکتها حداقل تعداد شرکا 3 نفر است و تمامی آن ها در سود و زیان به یک اندازه شریک هستند.
ثبت شرکت با مسئولیت محدود نیز در ایران بیشترین تقاضا را دارد. ثبت این نوع شرکت نیازمند ارائه مدارکی همچون: •اساسنامه شرکت •تقاضا نامه •شرکتنامه •صورتجلسه مجمع موسسین و هیات مدیره ثبت یک شرکت برای هر کدام از انواع آن، دارای قوانین و مقررات خاصی است، که هنگام ارائه مدارک باید رعایت شود. کمبود ارائه مدارک و یا مغایرت آن می تواند در روند کار، تاخیر ایجاد کند.
ثبت تغییرات شرکت از جمله خدمات ارائه شده توسط شرکت های ثبت میباشد، که باید به صورت دقیق انجام شود. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به آن می توانید به این قسمت مراجعه فرمایید. با توجه به ماده 200 قانون تجارت، این موارد می تواند در ثبت لحاظ شود: • تغییر اساسنامه شرکت • تغییر نام شرکت • منحل شدن شرکت حتی به واسطه سر رسید انقضای آن • ایجاد تغییرات در بین شرکا مانند خروج آنها از شرکت • تمدید مدت زمان شرکت علاوه بر موعد مقرر آن
 

هزینه ثبت شرکت


هزینه ثبت شرکت با توجه به اقدامات لازم، نوع شرکت ثبتی و خدمات ارائه شده توسط شرکت ها و موسسات ثبتی متفاوت است. اینکه بتوانیم با مطالعه مقاله ای به نتیجه ای قطعی راجع به میزان این هزینه ها برسیم امری نسبی است. بنابراین توصیه می کنیم همین الان گوش تلفن خود را برداشته و با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید تا اطلاعات دقیق تری کسب کنید.
مراحل ثبت شرکت با توجه به نوع آن متفاوت می باشد. در کل، مراحل اولیه شامل ارائه مدارک مورد نیاز، دریافت برخی از استعلام های بانکی و سوء پیشینه، اقدام برای صدور روزنامه رسمی و… باید در ابتدای راه انجام شود. مدارک ثبت در ایران به دو دسته اوراق و مدارک مورد نیاز ثبت تقسیم، که برای اداره ثبت ارسال میشود. شرایط ثبت شرکت از جمله مواردی است که باید قبل از هر اقدامی از آن آگاهی کامل پیدا کرد. میزان سرمایه مورد نظر، تعداد سرمایه گذاران، سمت هر کدام از افراد و… موارد بسیار مهمی است، که باید از قبل تعیین شده باشد.
ثبت شرکتها امری بسیار حساس و مهم می باشد، که باید در انجام مراحل آن به صورت دقیق و منظم عمل کرد. نقص مدارک و یا مغایرت آن با اشخاص حقیقی و حقوقی می تواند مشکلات فراوانی را برای افراد فراهم کند. راهنمای ثبت شرکت یکی از مسیرهای بسیار مناسب است، که آن را برای سهولت طی کردن این مراحل توصیه می کنیم. بسیاری از صاحبان شرکتها، برای دریافت اطلاعات به دنبال اطلاعات موثقی هستند، که این آگاهی را در آن ها ایجاد کند. برای این منظور توصیه می کنیم که حتما سری به سایت ثبت VIP بزنید تا با خیال راحت به جواب سوالات خود دست پیدا کنید.